Latest news, trends and offers

bizz

Bredare meny
– Bizzgood

Idag har du kanske ett café eller annan verksamhet där lagar och regler kring farlig oljefritering hindrat dig att erbjuda gästerna friterad mat. Genom Air Fry Technology och vår Lightfryugn kan du bredda ditt erbjudande med god luftfriterad mat. Och öka dina intäkter.

right

Starkare varumärke
– Brandgood

Kanske har det inte känts rätt för ditt varumärke och din verksamhet att förknippas med hälsofarlig oljefritering. Nu kan du bygga varumärket och stärka erbjudandet med en meny där dina gäster och kunder väljer god friterad mat utan fet och farlig olja.

thumbsup

Bättre marginaler
– Smartgood

Pizzerior, korvkiosker, grillar och andra verksamheter som idag tjänar bra på oljefriterad mat kan nu välja att tjäna ännu mer med luftfritering. Med Air Fry Technology försvinner kostnader kring olja, fettavskiljning och ventilation. Dessutom krävs minimal insats från din personal.

Hälsa och fastfood starka argument på marknaden

Aktörer som tidigare antingen inte kunnat eller önskat erbjuda friterad mat ser möjligheterna med Lightfry-ugnen. Nu är både kostnader och fetthalt låga jämfört med den farliga traditionella friteringen i olja.

Människors insikter och kunskaper kring mat och hälsosam livsstil är idag större än någonsin tidigare. Samtidigt visar forskning att fettrelaterade sjukdomar inom en snar framtid kommer att bli de mest resurskrävande i vården. Ett faktum delvis beroende på det ökade utbudet av street- och fastfood. Vidare krävs det stora naturresurser för att framställa frityrolja.

Detta sammantaget har gett ett snabbt ökande intresse för Air Fry Technology. Att kunna erbjuda mat friterat genom ånga och varmluft med bättre smak, krispighet samt 30–100 procent lägre fetthalt än vid oljefritering öppnar naturligtvis för enorma möjligheter.

Utan de höga investeringarna och riskerna som oljefritering innebär kan plötsligt nya och befintliga aktörer erbjuda sina kunder populära friterade produkter.

Exempel på våra kunder

Tivoli

Världens näst äldsta nöjespark och ett av Danmarks starkaste varumärke valde Eatgoods Lightfry till sin största hamburgerrestaurang. Som mest serveras upp till 600 kilo luftfriterade pommes varje dag – utan att gästerna själva har en aning.De älskar maten – att vi och våra gäster samtidigt är hälsosamma och miljövänliga gör inte saken sämre.

Kolmården

På en plats där många familjer rör sig finns alltid snabb och enkel mat för att hålla stämningen på hög nivå. Ofta på bekostnad av hälsa. Barnen älskar pommes, men varför förstöra dagens upplevelser med transfetter tänkte Kolmården och valde Eatgoods Lightfry-ugn.

Surf N Fry

Internationell franchise-kedja som erbjuder konceptuella lösningar, de serverar pommes på alla möjliga och fantastiska sätt. Då deras affärsidé bygger på att sälja friterad mat, så de gjort till sin sak att byta ut oljan mot Eatgoods Lightfry – för att erbjuda något riktigt bra och mättande.

Laserdome

Många hindras att servera friterad mat på grund av befintliga fläktsystem och dyra installationer med fettavskiljare och rökkanaler.
Med Eatgood Lightfry kan Laserdome i Göteborg servera mat deras kunder älskar.

Randiz Lekland

Hela idén med ett lekland är att barn skall röra på sig, göra av med energi och stimulera kroppen. Efter några timmar bland klätterställningar och bollhav fylls det ofta på med socker och fett i leklandets kiosk.
Lightfry-ugnen var lösningen för hälsosammare snabbmat för de aktiva barnen.

Gulf

Idag fightas bensinmackar om kunderna med kaffe, korv och livsmedel. Att ingen serverar pommes (av kvalitet) beror på att traditionella fritöser är förbjudna på grund av bland annat brandrisk.
Gulf har installerat Eatgoods Lightfry för att toppa konkurrenters rullkorvar och mjukglass. Vi tror att detta bara är början.